Afholdte spil‎ > ‎Operation Shingle‎ > ‎

WW2 Airsoft Regler

SÅREDE, DØDE & MEDICS
- Bliver man ramt af en kugle er man såret og skal rollespille begivenheden.
- Sårede spillere må ikke påvirke spillet til egen fordel (fx skyde, flytte sig eller hjælpe andre).
- En såret spillet forbløder tidligst efter 5 minutter men må blive liggende længere.
- Når man én gang har rejst sig for at forlade banen er man død.
- Døde spillere skal gå direkte til safezone og må ikke tale til de levende spillere.

- Spillere kan vælge at deltage som medics. Medics skal være tydeligt markeret med røde kors.
- Medics kan redde sårede (ikke døde) spillere ved at yde førstehjælp, som tager mindst 1 minut.
- En såret spiller kan kun reddes med førstehjælp én gang. Bliver man ramt igen, kan man ikke reddes.
- Førstehjælp kan rollespilles ved at anlægge en forbinding, simulere hjerte-lunge-redning eller noget lignende.
- Det er normalt op til medics selv at medbringe forsyninger såsom forbindinger, piller, kanyler osv.

- Når man som død spiller ankommer til safezone fjerner man evt. forbindinger og efterlader dem.
- Medics må samle forsyninger i safezone og genbruge dem i spillet.
- Når en såret spiller støttes af en levende må han gå - han kan dog kun støtte på ét ben!
- Det er også tilladt at bære eller slæbe sårede, under hensyntagen til vedkommende.


VÅBENKATEGORIER

Pistoler
max 129 m/s
max 30 skud pr. magasin
max 200 skud må medbringes*
Colt M1911, Luger P08, Walther P38
*Man må bære pistol udover et våben fra en anden kategori, men skal så bruge af den ammunitionsbeholdning man har til rådighed til det våben.

Maskinpistoler
max 109 m/s*
max 80 skud pr. magasin
max 300 skud må medbringes
Thompson M1A1/M1928, Sten Gun, MP40, StG44
*Må skyde fuldautomatisk

Rifler
max 149 m/s*
max 80 skud pr. magasin
max 200 skud må medbringes
M1 Garand, StG44
*Max 1 kugle mellem skytte og mål ad gangen

Maskingeværer

max 149 m/s*
max 80 skud pr. magasin eller
max 250 skud pr. ammunitionskasse**
Browning M1919, BAR M1918, MG42
*Må skyde fuldautomatisk
**enhver må medbringe én ammunitionskasse til Maskingeværer

Bolt action rifler
max 219 m/s
max 30 skud pr. magasin
max 200 skud må medbringes
Mauser Kar98k, Springfield 1903

Andre våben
Moderne våben som ikke skader stemningen må medbringes efter aftale med arrangør.
Våben der ikke umiddelbart er omfattet af kategorierne (fx shotguns), klassificeres efter udgangshastighed.

High-capacity magasiner

Det er et velkendt problem at nogle våben kun har Hi-cap magasiner.
Hi-cap magasiner må max. fyldes med én almindelig speedloader (ca. 100 skud).


AMMUNITION

Al ammunition skal være kaliber 6mm og i mørke naturfarver (grøn, sort, brun osv).



SIKKERHEDSAFSTANDE

Udgangshastighed måles med 0,20g kugler ved mundingen.
FA=Full Auto, SA=Semi Auto, BA=Bolt Action.

109 m/s FA: 6m - må bruges indendørs
129 m/s SA: 6m - må bruges indendørs
129 m/s FA: 6m
149 m/s SA: 8m
149 m/s FA: 12m
159 m/s BA: 10m
169 m/s BA: 15m
179 m/s BA: 20m
189 m/s BA: 25m
199 m/s BA: 30m
209+ m/s BA: 35m


KNIFEKILL
- Knifekill repræsenterer et knivdrab. Det er ikke tilladt at trække ægte knive mod andre spillere.
- For at udføre et knifekill skal man røre sit offer og sige "knifekill".
- Som offer skal man opføre sig som var man såret og forblødt. Uden at tale med andre går man tilbage til safezonen.
- Det er tilladt at bruge knifekill mod sårede spillere. Det kan bruges som medlidenhedsdrab, men det er imod Genevekonventionen, så overvej om det er nødvendigt (og om nogen kan se dig).


HÅNDGRANATER
- Det er tilladt at anvende bordbomber, Co2- og hardballgranater som håndgranater.
- Bordbomber skal males og tømmes for konfetti. I stedet kan de indeholde talcum, som ikke er brændfarligt.
- Co2 granater må under ingen omstændigheder bruges indendørs!
- Før man kaster en håndgranat skal man råbe fx "Fire in the hole" eller "Granate".
- Sprænger en håndgranat i nærheden af (fx i samme rum) en er man såret, som var man ramt af kugler.

Comments