SÅREDE, DØDE & MEDICS - Bliver man ramt af en kugle er man såret og skal rollespille begivenheden. - Sårede spillere må ikke påvirke spillet til egen fordel (fx skyde, flytte sig eller hjælpe andre). - En såret spillet forbløder tidligst efter 5 minutter men må blive liggende længere. - Når man én gang har rejst sig for at forlade banen er man død. - Døde spillere skal gå direkte til safezone og må ikke tale til de levende spillere.
- Spillere kan vælge at deltage som medics. Medics skal være tydeligt markeret med røde kors. - Medics kan redde sårede (ikke døde) spillere ved at yde førstehjælp, som tager mindst 1 minut. - En såret spiller kan kun reddes med førstehjælp én gang. Bliver man ramt igen, kan man ikke reddes. - Førstehjælp kan rollespilles ved at anlægge en forbinding, simulere hjerte-lunge-redning eller noget lignende. - Det er normalt op til medics selv at medbringe forsyninger såsom forbindinger, piller, kanyler osv.
- Når man som død spiller ankommer til safezone fjerner man evt. forbindinger og efterlader dem. - Medics må samle forsyninger i safezone og genbruge dem i spillet. - Når en såret spiller støttes af en levende må han gå - han kan dog kun støtte på ét ben! - Det er også tilladt at bære eller slæbe sårede, under hensyntagen til vedkommende. VÅBENKATEGORIER Pistoler max 129 m/s max 30 skud pr. magasin max 200 skud må medbringes* Colt M1911, Luger P08, Walther P38 *Man
må bære pistol udover et våben fra en anden kategori, men skal så bruge
af den ammunitionsbeholdning man har til rådighed til det våben.
Maskinpistoler max 109 m/s* max 80 skud pr. magasin max 300 skud må medbringes Thompson M1A1/M1928, Sten Gun, MP40, StG44 *Må skyde fuldautomatisk
Rifler max 149 m/s* max 80 skud pr. magasin max 200 skud må medbringes M1 Garand, StG44 *Max 1 kugle mellem skytte og mål ad gangen
Maskingeværer max 149 m/s* max 80 skud pr. magasin eller max 250 skud pr. ammunitionskasse** Browning M1919, BAR M1918, MG42 *Må skyde fuldautomatisk **enhver må medbringe én ammunitionskasse til Maskingeværer
Bolt action rifler max 219 m/s max 30 skud pr. magasin max 200 skud må medbringes Mauser Kar98k, Springfield 1903
Andre våben Moderne våben som ikke skader stemningen må medbringes efter aftale med arrangør. Våben der ikke umiddelbart er omfattet af kategorierne (fx shotguns), klassificeres efter udgangshastighed.
High-capacity magasiner Det er et velkendt problem at nogle våben kun har Hi-cap magasiner. Hi-cap magasiner må max. fyldes med én almindelig speedloader (ca. 100 skud).
AMMUNITION Al ammunition skal være kaliber 6mm og i mørke naturfarver (grøn, sort, brun osv).
SIKKERHEDSAFSTANDE Udgangshastighed måles med 0,20g kugler ved mundingen. FA=Full Auto, SA=Semi Auto, BA=Bolt Action.
109 m/s FA: 6m - må bruges indendørs 129 m/s SA: 6m - må bruges indendørs 129 m/s FA: 6m 149 m/s SA: 8m 149 m/s FA: 12m 159 m/s BA: 10m 169 m/s BA: 15m 179 m/s BA: 20m 189 m/s BA: 25m 199 m/s BA: 30m 209+ m/s BA: 35m
KNIFEKILL - Knifekill repræsenterer et knivdrab. Det er ikke tilladt at trække ægte knive mod andre spillere. - For at udføre et knifekill skal man røre sit offer og sige "knifekill". -
Som offer skal man opføre sig som var man såret og
forblødt. Uden at tale med andre går man tilbage til safezonen. -
Det er tilladt at bruge knifekill mod sårede spillere. Det kan bruges
som medlidenhedsdrab, men det er imod Genevekonventionen, så overvej om
det er nødvendigt (og om nogen kan se dig).
HÅNDGRANATER - Det er tilladt at anvende bordbomber, Co2- og hardballgranater som håndgranater. - Bordbomber skal males og tømmes for konfetti. I stedet kan de indeholde talcum, som ikke er brændfarligt. - Co2 granater må under ingen omstændigheder bruges indendørs! - Før man kaster en håndgranat skal man råbe fx "Fire in the hole" eller "Granate". - Sprænger en håndgranat i nærheden af (fx i samme rum) en er man såret, som var man ramt af kugler.
|
|